11 d’octubre, 2009

ECOFONT... com gastar menys tinta

El National Geographic del mes d'octubre explica que uns holandesos han creat una font de lletra per ordinador que asswguren que consumeix un 20 per cent menys de tinta. De fet, si l'amplies molt es veuen uns puntets blancs però a una mida normal, les impressions queden perfectes.
Una altra de les maneres que tenim a la nostra mà per estalviar tinta és imprimir en baixa qualitat ja que per fer textos i treballs d'escola, aquesta qualitat és més que suficient. Ah! una darrera manera d'estalviar tinta i paper: imprimeix només allò que necessitis.

PD: Si algú no sap com fer-ho per instal·lar una font de lletra al seu ordinador que deixi un comentari i li contestarem.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola!Som la Roser el Kevin i la Laia de la Valldan.Nosaltres creiem que està molt bé aixó de la tinta.Volem saber com es pot instalar als ordinadors.

Adéu!!!

Anònim ha dit...

Hola! Jo soc la Monique, de la Universitat de Barcelona! M'he instal·lat la ecofont al meu ordinador. He escrit un document de Word amb aquesta lletra plena de forats blancs, a diferents mides (Spranq recomana les mides 9 i 10). He fet un pdf del document, i així es pot ampliar moltes vegades (fins 6400X) i veure (en pantalla) els forats a totes les mides de lletra. He imprimit el document i l'he mirat la lletra mida 9 amb una lupa. Veig els foradets. Però com es pot demostrar l'estalvi de tinta? Jo no sé com fer-ho! Em sembla que, al paper, quan els forats son molt petits, probablement la tinta s'escampa i tapa els foradets! Algú por suggerirme alguna idea per demostrar l'estalvi de tinta, comparat, per exemple, amb la lletra Garamond (que gasta poca tinta)?

Administrador ZER ha dit...

Hola Monique,
la veritat, jo sóc l'administrador d'aquest bloc d'escola rural i vaig posar la notícia pels nostres alumnes perquè vaig pensar que sí que podia suposar un estalvi. Però una demostració empírica del tema no te la puc pas donar. Com deus haver vist únicament m'he basat en la informació que apareixia al National Geographic i la seva web, la dels creadors. Em sap greu no poder-te ajudar.
Si trobes la demostració, fes-nos-ho saber, passant altra vegada pel bloc i deixant un comentari.
Moltes gràcies, Monique
Roger

Anònim ha dit...

Crec que es molt bona idea,
com la podem aconseguir?

Belen.

Joan ha dit...

Hola sóc en Joan de la Valldan crec que aixo esta molt be de estalviar tinta. M'agradaria sabero com es fa.

adeu!!!!!!!!!

Anònim ha dit...

jo no se com instalar-ho,com es fa?